proposal has been accepted
Suunnitelmalle on laadittu kustannusarvio 120 000 €.
Arviossa on huomioitu 12 toripäivää 10 000 €/kerta sisältäen järjestelyt, mainostuksen, valvonnan jne.
Tarkempi toteutussuunnitelma ja kustannuslaskelma tehdään sen jälkeen kun suunnitelma on äänestetty toteutettavaksi. Kaupunkilaisia kutsutaan mukaan suunnitelmien valmisteluun ja toteutukseen.
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
Proposals
Scope
Summary
Tori- ja tapahtumapäivä Erätorilla kerran kuukaudessa, esim. joka kuukauden ekana lauantaina (klo 9-15). Asukkaiden järjestämää toimintaa.
Location on the map
Erätori Länsi-Herttoniemessä
Target group
Herttoniemen asukkaat (sekä kaikki kiinnostuneet), paikalliset pienviljelijät, paikalliset pienyrittäjät, käsityöläiset, harrasteryhmät, yhdistykset yms.
Objectives
Erätorin elävöittäminen, asukkaiden viihtyisyyden ja yhteisöllisyyden luominen. Pienyrittäjille mahdollisuuksia myydä tuotteitaan. Eränkävijäntorin ostarin säilymisen turvaaminen ja ostarin toiminnan kehittäminen.
https://www.facebook.com/groups/265962620931691/
Key actions on which funds will be spend
Parkkipaikka pitää olla tyhjänä tapahtuman ajan (pe klo 21-la klo 16); kaupungin pitää koordinoida parkkipaikkoja. Jonkun pitää koordinoida, ketkä pääsevät torille kulloinkin (systeemin pitää olla läpinäkyvä). Jos paljon tulijoita, vuorottelujärjestelmä. Saako yritykset osallistua/kilpailuetu? Infrastruktuuri kaupungilta (pöydät, teltat, sähkö yms).
The people and communities participating in the execution
Hertsikan Pumppu -osuuskunta, Herttoniemen ruokaosuuskunta, Herttoniemi-seura, paikalliset yhdistykset, yritykset ja asukkaat. Helsinki kaupunki.
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
Comment details
You are seeing a single comment
You can check the rest of the comments here.
Torit ja yhteisölliset tapahtumat ovat kaupunkikulttuuria parhaimmillaan, ja hienoa että tällaisia suunnitelmia on viriämässä. Tässä hakkeessa mukana olevat yhdistykset voisivat yhdessä ideoida muuallekin monistettavaa konseptia, miten torien ja pihojen myyntialueita voisi jakaa tasapuolisesti ja ketterästi. Myyntitapahtumaa koordinoivan henkilön palkkaaminen mahdollistaa toiminnan vain hankkeen ajan, mutta jos samalla syntyy läpinäkyvä ja ketterä tapa koordinoida tapahtuma-aluetta digitaalisia palveluja hyödyntäen (Varaamo?), toisi se hyvän uuden käytännön myös muille. Yhdistysten välinen yhteistyö ja sen toimivuus keskeistä hankkeessa. Joku kommentoikin jo koulujen pihojen hyötykäyttöä viikonloppuisin, mikä ratkaisisi tapahtumaan liittyvää autoliikenteeseen liittyvää painetta. Ulla Bergström / KUVA, Stoa, Johtaja.
Loading comments ...