OmaStadi verstas, teknisen työn luokat asukkaiden käyttöön.
![OmaStadi verstas, teknisen työn luokat asukkaiden käyttöön.](https://decidimhelsinkifiles.blob.core.windows.net/omastadi-files/aqdrvp3x5kdoyzadszca81ngheye?sp=r&sv=2018-11-09&se=2025-02-14T08%3A39%3A48Z&rscd=inline%3B+filename%3D%22www_teemat_omastadi_oppiminen_osaaminen.jpg%22%3B+filename*%3DUTF-8%27%27www_teemat_omastadi_oppiminen_osaaminen.jpg&rsct=image%2Fjpeg&sr=b&sig=%2FMSV6N05WuJw3kOU26XB5gx7bol1ZPqUs2%2FN9yT%2Bymg%3D)
Information
Number (ID)
Area
Theme
Publish time
Proposal
OmaStadi verstaalle jatkoa kaksi (2) vuotta.
Toiminta jatkuisi samanlaisena kuin aikaisemminkin eli viidellä (5) eri koululla iltaisin klo 17-21 olisi teknisen työn luokat asukkaiden käytössä. . Tämän lisäksi toimintaa laajennettaisiin nykyisten koulujen lisäksi viiteen uuteen kouluun eli verstasmahdollisuus olisi kymmenellä (10) koululla.
Palkataan valvoja, joka voi antaa tarvittaessa opastusta laitteiden käyttöön sekä työohjeita.
Tarvittaessa valvoja voisi paneutua myös etukäteen osallistujien nikkarointihankkeisiin.
Tämän lisäksi varataan sopivaksi katsottu määräraha siivouskuluihin.
Ilmoittautuminen ilmonet-järjestelmässä.
Sopiva henkilömäärä esim. Vattuniemen koululla olisi n. 10-12.
Laajennuksena voisi ajatella mahdollisuuden 3D-tulostukseen. Jos jollakin koululla ei vielä ole näitä laitteita, niin hankerahoilla voitaisiin ostaa koululle 3d-tulostin.
Verstastoiminta on myös taloudellisesti kustannustehokasta, koska ilta-aikoina voidaan hyödyntää niin koulujen tyhjillään olevia tiloja kuin ennen kaikkea jo olemassa olevia työvälineitä.
Jo nyt toteutunut verstastoiminta on osoittautunut yhteisöllisesti erinomaisesti, sillä se kokoaa hyvin laajasti eri ikäryhmät yhteisen harrastuksen pariin synnyttäen luonnollisella tavalla myönteistä vuorovaikutusta.
Proposal on map
The following element is a map which presents the items on this page as map points. The element can be used with a screen reader but it may be hard to understand.
Skip map
7 comments
Loading comments ...
Loading comments ...