Answer
Hylätty - On kaupungin linjausten tai päätösten vastaista: Hei, kiitos ehdotuksestasi. Valitettavasti ehdotuksesi ei etene äänestykseen, sillä se ei täytä OmaStadi-kriteeriä; on kaupungin linjausten ja päätösten vastainen. Kaupunkiympäristön toimiala on perustellut ehdotuksen hylkäämisen seuraavasti: Valitettavasti tätä ehdotusta ei voida edistää OmaStadin kautta. OmaStadi ehdotukset toteutetaan vuosien 2022-2023 aikana. Tätä ehdotusta ei pysty lähivuosina toteuttamaan. Nihtiin ei saada turvallista laituripaikkaa tai ainakaan kulkua siitä eteenpäin tulevien työmaiden läpi. Asukkailta voi tulla sanomista, jos ikkunan edessä pyörii jatkuvasti jokin alus vs. paikallaan seisova. Muutenkin Kruunusiltojen työmaat voi haitata liikennöintiä, vaikka ainakin Finkensillan puoleisen väylän pitää varmaankin olla koko ajan liikennöitävissä. Merihaansilta tulee olemaan niin matala, ettei isommat alukset sen alta tule mahtumaan Vaihtoehtoisia lauttareittejä on tutkittu hyvin alustavasti lähinnä Kruunusiltojen valmistumisen jälkeistä aikaa silmällä pitäen. Voi myös olla, että Kruunulautalle löytyy alkuperäiselle reitille kysyntää myös siltojen jälkeen. Asiaa on syytä tarkastella kokeilun käynnistyttyä. Markkinaehtoista liikennettä kokeillaan tänä kesänä Kruunulautan reitillä ja tuon kysynnän perusteella voi arvioida tämänkin reitin markkinaehtoista toteutumista. Terveisin, Kaupunkiympäristön toimiala Voit osallistua kaupungin kehittämiseen hyödyntämällä myös muita tapoja. Palautetta, ideoita sekä kehittämisehdotuksia on mahdollista lähettää kaupungille esimerkiksi palautejärjestelmän, kuntalaisaloitteen, ajankohtaisten kyselyjen tai asukastilaisuuksien kautta. Lue lisää kaupungin verkkosivuilta: osallistu.helsinki Ystävällisesti, OmaStadi-tiimi Lisätietoa: Gritten Naams Stadiluotsi, keskinen suurpiiri gritten.naams@hel.fi (09) 310 71598, 041 5121 734
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
Kevyenliikenteen lauttakokeilu Tervasaaren ja Sompasaaren välille
Kahden idean yhdistäminen ehdotukseksi.
Kokeillaan kevyenliikenteen lauttaa Sompasaari / Nihti - Tervasaari välille, riippuen Nihdin rakentamisesta ja siitä mihin Kalasatamanpuoleinen laituri olisi turvallista ja käytännöllistä rakentaa. Laituri voisi olla joko Nihdin päässä, Aallonhalkojalla tai Sompasaarenlaiturilla. Kokeilulla voidaan selvittää myös miten Nihdin asemakaavan yhteydessä noussutta pontta (https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006329484.html) voisi käsitellä. Mikäli lauttakokeilu olisi onnistunut, voisiko lautta korvata silta idean saarien väliltä?
OmaStadi-palvelussa oli monia muitakin reittiehdotuksia ja Helsingin merellisen strategia 2030 mukaisesti (https://www.hel.fi/static/kanslia/elo/merellinen-strategia-2030.pdf) muitakin reittejä voisi kokeilla.
Näissä kahdessa ideassa tuli esille sähköllä toimiminen ja mahdollisuus pyörän kuljettamiseen - lauttaa verrattiin mm. Turun Föriin, joka toimii sähköllä (https://www.turku.fi/fori). Toki Förin kulkee joessa huomattavasti lyhyempää väliä kuin ehdotettu lautta. Toteutuksen osalta kannattaisi myös poimia opit Vartiosaaren lauttakokeilusta (https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/2114166) ja miettiä miten tämän tyyppiseen ratkaisuun saisi polkupyörän kuljetuksen mukaan
Ideas attached to this proposal
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
9 comments
Mahtava idea, Tervasaari tarjoaa mahtavia virkistysmahdollisuuksia. Linkki yhdistäisi itäisen kantakaupungin tiiviimmin keskustaan ja tuo uuden kulkuväylän vaikka kävellen!
Oikein hieno idea, joka tarjoaa tasavertaisemmat mahdollisuudet kaupunkilaisille nauttia merellisestä Helsingistä.
Hyvä idea! Kannatan! 👍
Liitin ajatuksesi koko kaupungin alueelle sijoittamaani ehdotukseeni kutsuvenepalvelujen kehittämiseksi.
Hei
Kaupungin asiantuntijat ovat maaliskuun aikana kommentoineet ehdotuksia OmaStadi-sivustolla ja ehdotuksia viimeistellään yhdessä kaupungin asiantuntijoiden kanssa myös teemaraksa-verkkotyöpajoissa. Kaikkia ehdotuksia ei käsitellä teemaraksoilla, sillä osa valmistuu OmaStadi-sivustolla yhteiskehittämällä ja keskustelemalla.
Ehdotuksesi teemaraksa on tiistaina 13.4.2021 klo 17.30-19.30.
Voit saada ilmoittautumisajan jälkeen kaupungin asiantuntijalta ehdotuksesi kommenttikenttään viestin, että ehdotuksesi on tällaisenaan valmis ja siirtyy seuraavaksi kustannuslaskentaan. Tällöin peruutamme automaattisesti ilmoittautumisesi teemaraksalle, jos olet jo ehtinyt ilmoittautua. Sinun ei tarvitse erikseen peruuttaa ilmoittautumistasi.
Ilmoittaudu teemaraksalle 5.4.2021 mennessä. Linkki :
https://response.questback.com/helsinginkaupunki/qtgzxdj0vf
Hei
Kaupungin asiantuntijat ovat maaliskuun aikana kommentoineet ehdotuksia OmaStadi-sivustolla ja ehdotuksia viimeistellään yhdessä kaupungin asiantuntijoiden kanssa myös teemaraksa-verkkotyöpajoissa. Kaikkia ehdotuksia ei käsitellä teemaraksoilla, sillä osa valmistuu OmaStadi-sivustolla yhteiskehittämällä ja keskustelemalla.
Ehdotuksesi teemaraksa on tiistaina 13.4.2021 klo 17.30-19.30.
Voit saada ilmoittautumisajan jälkeen kaupungin asiantuntijalta ehdotuksesi kommenttikenttään viestin, että ehdotuksesi on tällaisenaan valmis ja siirtyy seuraavaksi kustannuslaskentaan. Tällöin peruutamme automaattisesti ilmoittautumisesi teemaraksalle, jos olet jo ehtinyt ilmoittautua. Sinun ei tarvitse erikseen peruuttaa ilmoittautumistasi.
Ilmoittaudu teemaraksalle 5.4.2021 mennessä. Linkki :
https://response.questback.com/helsinginkaupunki/qtgzxdj0vf
Tervehdys,
Ehdotusten yhteiskehittäminen jatkuu täällä verkkoalustalla 21.5. asti. Tänä aikana toimialojen asiantuntijat kommentoivat ehdotuksia ja tarpeen tullen pyytävät tarkennuksia, jotta ehdotukset ovat valmiita kustannuslaskettavaksi ja myöhemmin loppuvuodesta asukkaiden äänestettäväksi.
Muokkaa ehdotusta asiantuntijoiden kommenttien mukaan määräaikaan 21.5. mennessä!
Jos osallistuit verkkotyöpajoina toteutetuille teemaraksoille kahden edellisen viikon aikana, niin muistathan myös muokata ehdotustasi työpajoilla esitettyjen asiantuntijoiden kommenttien mukaisesti. Kun ehdotus on valmis niin toimialan asiantuntija kuittaa sen kommentoimalla ”valmis kustannuslaskettavaksi”.
Otsikko ja ehdotusteksti näkyvät äänestysvaiheessa. Tässä vaiheessa kannattaakin myös ne muotoilla mahdollisimman kuvaaviksi ja houkutteleviksi.
Mukavaa vappua! 😊
Gritten Naams
Stadiluotsi, keskinen suurpiiri
gritten.naams@hel.fi
Hei! Kiitos ehdotuksesta. Valitettavasti tätä ehdotusta ei voida edistää OmaStadin kautta. OmaStadi ehdotukset toteutetaan vuosien 2022-2023 aikana. Tätä ehdotusta ei pysty lähivuosina toteuttamaan. Nihtiin ei saada turvallista laituripaikkaa tai ainakaan kulkua siitä eteenpäin tulevien työmaiden läpi. Asukkailta voi tulla sanomista, jos ikkunan edessä pyörii jatkuvasti jokin alus vs. paikallaan seisova. Muutenkin Kruunusiltojen työmaat voi haitata liikennöintiä, vaikka ainakin Finkensillan puoleisen väylän pitää varmaankin olla koko ajan liikennöitävissä. Merihaansilta tulee olemaan niin matala, ettei isommat alukset sen alta tule mahtumaan. Kommentti jatkuu:
Vaihtoehtoisia lauttareittejä on tutkittu hyvin alustavasti lähinnä Kruunusiltojen valmistumisen jälkeistä aikaa silmällä pitäen. Voi myös olla, että Kruunulautalle löytyy alkuperäiselle reitille kysyntää myös siltojen jälkeen. Asiaa on syytä tarkastella kokeilun käynnistyttyä. Markkinaehtoista liikennettä kokeillaan tänä kesänä Kruunulautan reitillä ja tuon kysynnän perusteella voi arvioida tämänkin reitin markkinaehtoista toteutumista. Terveisin, Kaupunkiympäristön toimiala
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...