LGBTQ+ seminaareja kouluille
![LGBTQ+ seminaareja kouluille](https://decidimhelsinkifiles.blob.core.windows.net/omastadi-files/variants/rzntbk3lbazh0vzbscgepd5pwryd/e930476179d9ec35689469c9f242b169e85da66e5e2e8c6906cee849d1e00b5c?sp=r&sv=2018-11-09&se=2025-02-10T23%3A49%3A38Z&rscd=inline%3B+filename%3D%22OmaStadi_Oppimisymparisto_300dpi_MinnaAlanko.jpg%22%3B+filename*%3DUTF-8%27%27OmaStadi_Oppimisymparisto_300dpi_MinnaAlanko.jpg&rsct=image%2Fjpeg&sr=b&sig=rvgmBSWMNYCH4WIIoF5E%2FWot8Zop0YE4GWjtZ39AU%2Fw%3D)
Tiedot
Viite
Suurpiiri vanha
Teema
Julkaisuaika
Budjetti
Äänestysvuosi
Äänet
Vastuutaho
Toteutuksen vaiheet
-
Esivalmistelussa
-
Suunnittelussa
-
Toteutuksessa
-
Valmis
Kaikkien hankkeiden edistymisen keskiarvo 96,5 %.
Hanke
LGBTQ+ seminaareja järjestetään Helsingin kaupungin koulujen luokka-asteille 6-9. Työpajojen tavoitteena on lisätä nuorten tietoisuutta ja avaramielisyyttä sateenkaariteemoja kohtaan. Työpajat toteutetaan yhteistyössä Seta ry:n kanssa.
LGBTQ+ seminaareja järjestettiin jokaisessa Helsingin kaupungin koulussa, luokka-asteilla 6-9. Tarkoituksena oli lisätä nuorten tietoisuutta ja avaramielisyyttä sateenkaariteemoja kohtaan. Työpajoja ohjasivat Seta ry:n ohjaajat.
Sateenkaarityöpaja-nimellä kulkevat tilaisuudet sisälsivät nuorille kohdennettua sisältöä sateenkaarisanastosta ja sateenkaarevasta moninaisuudesta. Työpajoissa pohdittiin myös normeja, jotka vaikuttavat kaikkiin ihmisiin sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Työpajoihin osallistuvat saivat myös pohtia sitä, mitä juuri heidän koulussa pitäisi muuttaa, jotta jokainen saisi olla siellä oma itsensä. Työpajat eivät sisältäneet mitään opetussuunnitelman ulkopuolella olevaa, vaan työpajojen tarkoitus oli nimenomaan tukea sen toteutumista kouluissa.
Kaikki työpajat järjestettiin vuoden 2023 aikana.
Aikataulu
-
1elo 2022
Projektisuunnittelija aloittaa
-
2elo - syys 2022
Esivalmistelu, kilpailutus ja hankinta
-
3syys 2022 - tammi 2023
Työpajojen ja materiaalin valmistelu, ohjaajien koulutus
-
4helmi - syys 2023
Työpajojen toteutus kouluissa
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...