Muutokset kohteelle "Kaksikielisyyskoordinaattori"
Vertailutila:
Kohderyhmä
-- Eri-ikäiset suomen ja ruotsinkieliset kaupunkilaiset, painottuen kuitenkin lapsiin ja nuoriin päiväkodeissa, peruskoulussa ja lukiossa, kaupungin iltapäiväkerhoissa sekä nuorisotoiminnassa.-- Koulujen opettajat, päiväkotien henkilökunta, asukaspuistojen ja nuorisotalojen henkilökunta.- +Eri-ikäiset kaupungin suomen ja ruotsinkielisten palveluiden käyttäjät, painottuen kuitenkin lapsiin ja nuoriin päiväkodeissa, peruskoulussa ja lukiossa, kaupungin iltapäiväkerhoissa sekä nuorisotoiminnassa.
- +Toiminnassa mukana olevien yhteisöjen henkilökunta, eli koulujen opettajat, päiväkotien henkilökunta, asukaspuistojen ja nuorisotalojen henkilökunta.
Tavoitteet
-Kaksikielisten tilaisuuksien lisääminen vahvistaa toiminnallisen kielitaidon kehittymistä. Tilaisuuksissa ei tule pakottaa ketään toisen kotimaisen kielen käyttämiseen.-Kaksikielisten kohtaamisten lisääminen edistää suvaitsevaisuutta ja kotiseudun tuntemusta sekä tukee toisen kotimaisen kielen oppimista.-Koordinaattori auttaa käynnistämään toimintaa, mutta toimijat toteuttavat sen itse ja jatkavat hyväksi havaittujen toimintatapojen ylläpitämistä. Koordinaattorin toiminnan tavoitteena on edistää olemassa olevien mahdollisuuksien hyödyntämistä. Hankkeen tavoitteena on synnyttää pysyviä toimintamalleja.- +Kaksikielisten tilaisuuksien lisääminen vahvistaa toiminnallisen kielitaidon kehittymistä. Tilaisuuksissa ei tule pakottaa ketään toisen kotimaisen kielen käyttämiseen. Kaksikielisten kohtaamisten lisäämisellä edistetään suvaitsevaisuutta ja kotiseudun tuntemusta sekä tuetaan toisen kotimaisen kielen oppimista. Toiminnassa sovelletaan tandem-opiskelumallia ja kehitetään monikielisiä toimintamalleja, joita voidaan hyödyntää muidenkin kieliryhmien välillä.
- +Koordinaattori auttaa käynnistämään toimintaa, mutta toimijat toteuttavat sen itse ja jatkavat hyväksi havaittujen toimintatapojen ylläpitämistä. Koordinaattori edistää olemassa olevien mahdollisuuksien hyödyntämistä ja hankkeen tavoitteena on synnyttää pysyvää toimintaa.
Version laatija
Version luontiaika
08.03.2019 22:19