Better Kaisaniemi for schoolchildren

The playground in the park of Kaisaniemi Comprehensive School, Lower Stage, will be renovated. School days will be made more active and comfortable for schoolchildren. The opportunities for schoolchildren to engage in physical activity in their immediate environment will be improved, and schoolchildren will be provided with stimulating activities that involve physical activity and play.
Summary of the plan
Kaisaniemen ala-asteen puiston puoleinen leikkipaikka on erittäin ankea ja riittämätön käyttäjämääräänsä nähden. Alue on lasten mielestä supertylsä ja virikkeetön. Lapsen oikeuksiin kuuluu leikkiminen. Leikkipaikkaa käyttää päivittäin mm. 450 oppilasta, iltapäiväkerho ja lähipäiväkodit. Kunnostettu leikkipaikka parantaisi viihtyvyyttä. Se tarjoaisi kouluikäisille lapsille ja heidän perheilleen paikan ja mahdollisuudet leikkiin ja liikkumiseen myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Location on the map
Kaisaniemen koulun puiston puoleinen leikkipaikka
Target group
Ensisijaisesti kohderyhmänä ovat koululaiset ja alueen lapsiperheet, mutta keskeisen sijaintinsa vuoksi innostavaa ja virikkeellistä leikkipaikkaa käyttäisivät useat muut liikkujat ja leikkijät.
Objectives
Tavoitteena on tarjota koululaisille aktiivisempia ja viihtyisämpiä koulupäiviä ja parantaa koulun oppilaiden liikkumismahdollisuuksia heidän lähiympäristössään. Lisäksi tavoitteena olisi tarjota muille puistossa vieraileville kouluikäisille innostavaa tekemistä liikkuen ja leikkien. Sijaintinsa vuoksi leikkipaikan kunnostus parantaisi puiston yleistä viihtyvyyttä.
Key actions on which funds will be spend
Vanha ankea leikkipaikka tulisi kunnostaa ja suunnitella sitä käyttäville. Koululaisten ehdotuksena on mm. iso kiipeilyteline, maatrampoliineja, liukumäki, keinut, urheilutelineitä (esim. leuanvetoon), liikuntaan ja leikkiin kannustavaa tekemistä
he people and communities participating in the execution
Kaisaniemen ala-asteen koulun oppilaat ja opettajat osallistuvat mielellään suunnitteluun
361 votes
1 comment
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account to add your comment.
Loading comments ...