Ett bättre Kajsaniemi för skoleleverna
Tyvärr kommer förslaget inte att genomföras eftersom det inte fick tillräckligt många röster.
Information
Nummer (ID)
Område
Tema
Budget
Antal röster
Skapande tid
Förslag
Kajsaniemi lågstadiums lekplats på parksidan upprustas. Skoleleverna erbjuds mer aktiva och trivsamma skoldagar och inspirerande sysselsättning i form av rörelse och lek. Elevernas rörelsemöjligheter förbättras i deras närmiljö.
Sammanfattning av planen
Kaisaniemen ala-asteen puiston puoleinen leikkipaikka on erittäin ankea ja riittämätön käyttäjämääräänsä nähden. Alue on lasten mielestä supertylsä ja virikkeetön. Lapsen oikeuksiin kuuluu leikkiminen. Leikkipaikkaa käyttää päivittäin mm. 450 oppilasta, iltapäiväkerho ja lähipäiväkodit. Kunnostettu leikkipaikka parantaisi viihtyvyyttä. Se tarjoaisi kouluikäisille lapsille ja heidän perheilleen paikan ja mahdollisuudet leikkiin ja liikkumiseen myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Lokalisering på kartan
Kaisaniemen koulun puiston puoleinen leikkipaikka
Målgrupp
Ensisijaisesti kohderyhmänä ovat koululaiset ja alueen lapsiperheet, mutta keskeisen sijaintinsa vuoksi innostavaa ja virikkeellistä leikkipaikkaa käyttäisivät useat muut liikkujat ja leikkijät.
Målbeskrivning
Tavoitteena on tarjota koululaisille aktiivisempia ja viihtyisämpiä koulupäiviä ja parantaa koulun oppilaiden liikkumismahdollisuuksia heidän lähiympäristössään. Lisäksi tavoitteena olisi tarjota muille puistossa vieraileville kouluikäisille innostavaa tekemistä liikkuen ja leikkien. Sijaintinsa vuoksi leikkipaikan kunnostus parantaisi puiston yleistä viihtyvyyttä.
Åtgärder som det behövs pengar för
Vanha ankea leikkipaikka tulisi kunnostaa ja suunnitella sitä käyttäville. Koululaisten ehdotuksena on mm. iso kiipeilyteline, maatrampoliineja, liukumäki, keinut, urheilutelineitä (esim. leuanvetoon), liikuntaan ja leikkiin kannustavaa tekemistä
Personer och organisationer som deltar i genomförandet
Kaisaniemen ala-asteen koulun oppilaat ja opettajat osallistuvat mielellään suunnitteluun
1 kommentarer
Laddar kommentarer...
Laddar kommentarer...