Teiden reuna-alueiden kevytrakenteiset istutuskorit ja puut viihtyvyyttä lisäävinä ja melua vaimentavina hiilinieluina.
![Teiden reuna-alueiden kevytrakenteiset istutuskorit ja puut viihtyvyyttä lisäävinä ja melua vaimentavina hiilinieluina.](https://decidimhelsinkifiles.blob.core.windows.net/omastadi-files/lsu3zepjrlhslh4azvsv8lnpcipb?sp=r&sv=2018-11-09&se=2025-02-10T17%3A58%3A58Z&rscd=inline%3B+filename%3D%22havainnollistaminen2.jpg%22%3B+filename*%3DUTF-8%27%27havainnollistaminen2.jpg&rsct=image%2Fjpeg&sr=b&sig=1Z1NUPN1dcfyciG5S37Nn4qYkLtMc9aU1y5WFwWNLB8%3D)
Information
Nummer (ID)
Område
Tema
Publiceringstiden
Förslag
Ehdotuksessa maanteiden reuna-alueet otetaan hyötykäyttöön ilmastonmuutoksen torjuntaan, samalla parantaen ympäristön viihtyisyyttä ja terveellisyyttä.
Kaupunki voisi antaa alueet hiilikompensaation käyttöön niin että esim. Puiden istutusta tekevät hiilikompensaatioyritykset voivat istuttaa kompensaatiosta maksavien yritysten ja yksityishenkilöiden puut varatuille alueille. Meluraketeissa käytetään keveitä istutuskoreja jotka eivät tarvitse kalliita perustustöitä juurikaan. Korit täytetään pintamailla rakennustyömailta, jotka muuten jouduttaisiin kuljettamaan kauas koska Helsingissä ei ole vastaanottopaikkaa.
Koekentäksi ehdotan Kulosaaren ja Herttoniemen välistä osuutta Itäväylästä Juliuksen puiston kohdalla. Alueelta puuttuvat meluesteet kokonaan n. 100m matkalta, vaikka asutukseen ja leikkipuistoon kohdistuu suora tien melurasitus tästä kohtaan. Meluaitaa on vaadittu kymmeniä vuosia ilman tulosta. Koealue olisi n. 100m matka, jolle rakennettaisiin "istutuskorit" joissa maan sitova verkko sekä puista luotu vihreä seinäke. Vihreä melueste estää tehokkaasti myös melun heijastuvaikusta. Kokeella voidaan samalla tutkia vaikutuksia miten tulevien pikaraitioteiden melua saataisiin torjuttua kustannustehokkaasti. Pyöräilybaanat teidenvarsilla hyötyisivät toimista myös merkittävästi.
Förslag på karta
Följande element är en karta som presenterar objekten på denna sida som kartpunkter. Elementet kan användas med en skärmläsare men det kan vara svårt att förstå.
Hoppa över karta
8 kommentarer
Laddar kommentarer...
Laddar kommentarer...