Salliva Helsinki
Information
Nummer (ID)
Område
Tema
Publiceringstiden
Idén
Hyviä tekoja jää tekemättä ja Helsingistä nauttimisen mahdollisuuksia hyödyntämättä siksi, että on epäselvyyttä siitä mitä saa tehdä milläkin ehdoilla. Saako perustaa pop-up ravintolan, entä kirpputorin, saako hoitaa puistoa tai kehittää niittyä, mitä siirtolapuutarhoissa saa tehdä, millaisen tapahtuman järjestäminen vaatii jotain toimia kaupungin hallinnon suuntaan? Mitä saa tehdä heikommassa asemassa olevien hyväksi? Vastaukset eivät ole ainakaan kaikille selviä ja virallisesti oikein toimiva kaupunkilainen voi kohdata aiheetonta paheksuntaa.
Ehdotus: kaupunki järjestää epäselvyyksien kartoituksen esim. kerrokantasi-palvelussa ja dialogitilaisuuksissa ja tulosten pohjalta “Salliva Helsinki” -viestintäkampanjan, joka lisää tietoisuutta sallituista tekemisistä ja innostaa toimimaan. Kampanja rakentaa Helsinkiä ihmisläheisenä, yhdessä luotavana, hauskanakin kaupunkina.
Budjetti: 35 000 € (työaika, viestintä).
3 kommentarer
Laddar kommentarer...
Laddar kommentarer...