Final budget estimate: €172,000

Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
Stadilaisten omat estradit
Kaupungissamme on runsaasti esiintyjiä ja taiteilijoita, jotka eivät saa teoksiaan esille. Näitä ovat mm. lapset ja nuoret, kuvataiteilijat ja "itetaiteilijat", seniorit, maahanmuuttajat, vammaiset ym. hiljaiset ryhmät. Ehdotuksen tarkoituksena olisi tarjota tilaisuuksia saada stadilaisten oma taide esille kaupungin tuella. Näin voisimme kaikki taiteiden harjoittajat - soittajat, laulajat, bändit, kuorot, tanssijat, sirkustaiteilijat, kuvataiteiljat, harrastelijateatteriryhmät ym. saada tuotoksiamme esille ja motivoitua toteuttamaan projektejamme määrätietoisesti.
Tätä varten kaupunki palkkaisi kulttuurintuottajan toteuttamaan ja koordinoimaan esityksiä ja näyttelyitä. Tuottaja loisi hankkeille yhteisen suunnitelman: hoitaisi markkinoinnin sekä kokonaisuutena että esityskohtaisesti - konseptoisi brändi-ilmeen ulkomainoksineen sekä hankkisi tilat, tarpeiston ja henkilöstön hankkeeseen hyväksytyille esityksille ja näyttelyille. Kaupungin tiloja voisi käyttää näyttelyihin ja esityksiin mahdollisuuksien mukaan.
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
10 comments
Hei
Kaupungin asiantuntijat ovat maaliskuun aikana kommentoineet ehdotuksia OmaStadi-sivustolla ja ehdotuksia viimeistellään yhdessä kaupungin asiantuntijoiden kanssa myös teemaraksa-verkkotyöpajoissa. Kaikkia ehdotuksia ei käsitellä teemaraksoilla, sillä osa valmistuu OmaStadi-sivustolla yhteiskehittämällä ja keskustelemalla.
Ehdotuksesi teemaraksa on 21.4.2021 klo 17.30-19.30.
Voit saada ilmoittautumisajan jälkeen kaupungin asiantuntijalta ehdotuksesi kommenttikenttään viestin, että ehdotuksesi on tällaisenaan valmis ja siirtyy seuraavaksi kustannuslaskentaan. Tällöin peruutamme automaattisesti ilmoittautumisesi teemaraksalle, jos olet jo ehtinyt ilmoittautua. Sinun ei tarvitse erikseen peruuttaa ilmoittautumistasi.
Ilmoittaudu teemaraksalle 5.4.2021 mennessä.
Linkki :
https://response.questback.com/helsinginkaupunki/qtgzxdj0vf
Hei! Kiitos ehdotuksestasi. Pyydämme sinulta hieman lisäinformaatiota hankkeeseen liittyen. Onko mielessäsi joitain tiettyjä tiloja, joita haluaisit käyttää esimerkkinä? Missä tilat sijaitsevat?
Sisältyykö ehdotukseen mahdollisuus esim. kirjastojen teattereiden aulatilojen tai vaikka terveysasemien tilojen käyttö vai toivotteko nimenomaisesti galleriatilaa (kuvataiteen osalta). Hankeessa toivotaan myös esiintyvälle taiteelle esitystilaa, esitystekniikkaa ja ammttihenkilöstöä. Miten suureksi olette hahmotelleet hankkeen volyymin, ts. kuinka monta esityspaikka mahdollistaisi kuvailemasi toiminnan?
Hei! Kiitos ehdotuksestasi. Pyydämme sinulta hieman lisäinformaatiota hankkeeseen liittyen. Onko mielessäsi joitain tiettyjä tiloja, joita haluaisit käyttää esimerkkinä? Missä tilat sijaitsevat?
Sisältyykö ehdotukseen mahdollisuus esim. kirjastojen teattereiden aulatilojen tai vaikka terveysasemien tilojen käyttö vai toivotteko nimenomaisesti galleriatilaa (kuvataiteen osalta). Hankeessa toivotaan myös esiintyvälle taiteelle esitystilaa, esitystekniikkaa ja ammttihenkilöstöä. Miten suureksi olette hahmotelleet hankkeen volyymin, ts. kuinka monta esityspaikka mahdollistaisi kuvailemasi toiminnan?
Hei, Annu ja minä ajateltiin lähinnä aulatiloja ja sen tapaisia, esimerkiksi kaupungintalon aula, kaupunginmuseon tilat ja muut julkiset tilat. Galleriatilat olisivat tietenkin ihanteelliset ajatellen kuvataiteita, mutta muunlaisetkin tilat saattaisivat toimia hyvin. Terveysasemat on hieno idea, samoin kirjastoja ym. julkisia tiloja voisi käyttää riippuen tietenkin esitysten ja taiteen tarpeista. Myös ulkotilat olisivat joissain tapauksissa toteuttamisen kannalta ihanteellisia (mm. sober-tanssilavat ja ulkoilmaan sopivat esitykset). On oikeastaan mahdotonta arvioida miten suuren suosion hanke mahdollisesti toteuduttuaan saisi, volyymi riippuu myös varaamon tarjonnasta. Osaatte varmaan itse paremmin arvioida mihin rahkeet ja rahat riittävät. Tähän ei ehkä hirveän suuria rahasummia kuluisi, tilathan olisivat ilmaiskäytössä, vain tekniikkaan, markkinointi/tiedotus- ja henkilöstökuluihin satsattaisi tarvittava potti. Varaamon avulla tapahtumien määrää voisi kai säädellä.
Tervehdys,
Ehdotusten yhteiskehittäminen jatkuu täällä verkkoalustalla 21.5. asti. Tänä aikana toimialojen asiantuntijat kommentoivat ehdotuksia ja tarpeen tullen pyytävät tarkennuksia, jotta ehdotukset ovat valmiita kustannuslaskettavaksi ja myöhemmin loppuvuodesta asukkaiden äänestettäväksi.
Muokkaa ehdotusta asiantuntijoiden kommenttien mukaan määräaikaan 21.5. mennessä!
Jos osallistuit verkkotyöpajoina toteutetuille teemaraksoille kahden edellisen viikon aikana, niin muistathan myös muokata ehdotustasi työpajoilla esitettyjen asiantuntijoiden kommenttien mukaisesti. Kun ehdotus on valmis niin toimialan asiantuntija kuittaa sen kommentoimalla ”valmis kustannuslaskettavaksi”.
Otsikko ja ehdotusteksti näkyvät äänestysvaiheessa. Tässä vaiheessa kannattaakin myös ne muotoilla mahdollisimman kuvaaviksi ja houkutteleviksi.
Mukavaa vapun odotusta 😊
Kirsti Kallansalo
Pohjoisen suurpiirin ja Kaarelan alueen Stadiluotsi
kirsti.kallansalo@hel.fi
Hei,
onko ehdotus nyt kouriintuntuvampi ja toteuttamis- ja kuluarviointikelpoisempi? Hintalapuksihan arvioimme raksalla 100 000 - 150 000 € kahden vuoden projektille. Suurin osa tuottajan palkkioihin.
Hei, kiitos ehdotuksesta. Se on nyt valmis kustannuslaskentaan. Yst.terv. Helsingin kaupunki
Kiitos teille, olemme tosi iloisia kun ehdotuksemme etenee. Kehitellä ja konkretisoida sitä tietenkin voi paremmaksi ja osuvammaksi.
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...