Uusia liikennejärjestelyjä Käpylään
1. Väinölänkadun ja Kalervonkadun risteysalueen muuttaminen pihakaduksi läpiajokieltoineen ja kyseisen alueen muokkaaminen asukkaiden ”toriksi”/”koulu- ja kirjastokampusalueeksi”. Pysäköintijärjestelyt on hoidettavissa ilman paikkojen vähennystä ja kirjaston ja koulun tavaraliikenteen häiriintymistä.
2. Nopeusnäytöt Koskelantielle, Mäkelänkadulle ja Pohjolankadulle. Tutkitusti nopeusnäyttö parantaa liikenneturvallisuutta.
3.Koskelantien keskellä kulkevien pyörä- ja jalankulkuteiden talvikunnostus. Nykyisin vain pyöräkaista aurataan satunnaisesti talvella. Aurattu jalankulkuväylä lisää myös omaehtoista liikkumista ja joukkoliikennevälineiden käyttöä.
4.Nopeusrajoituksen muuttaminen Tuusulantien alkuun molempiin suuntiin, alennetut nopeusrahoitukset tarvitaan, koska nykyisin Tuusulantielle ajettaessa Mäkelänkadun loppupäätä käytetään kiihdytyskaistana ja keskustaan päin ajettaessa hiljentäminen aloitetaan vasta Mäkelänkadulla.
Tämä ehdotus ei edennyt jatkoon.
Vastasin kohtaan 3 kommenttiosiossa. /TL 1. Väinölänkadun ja Kalervonkadun risteysalueelle on laadittu katusuunnitelma, jossa aukiomaista aluetta järjestellään uudelleen. Pysäköinti erotetaan ajoradasta rakenteellisesti. Risteysalue ei sovellu pihakaduksi kadun luonteenpiirteiden vuoksi. Pihakadut vaatii aina kaavamuutoksen. 2. Laitan toiveet ylös seuraavaa nopeusnäyttöjen lisäyskierrosta varten. 4. Näillä näkymin nopeusrajoitusta ei olla laskemassa kyseisellä katuosuudella. Kaupungin nopeusrajoitusperiaatteen mukaan nopeusrajoitus on esikaupunkialueella pääkadulla 50 km/h. Kantakaupungissa se on pääkadulla 40 km/h. Kantakaupungin raja kulkee tässä kohdin Koskelantiessä. Eli Mäkelänkadulla Koskelantiestä etelään nopeusrajoitus voidaan tulevaisuudessa laskea alueen maankäytön kehittyessä. Lisäksi Mäkelänkadulla on jo tällä hetkellä nopeusvalvontakamera.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy
Ilmoita asiatonta sisältöä
Onko tämä sisältö epäasiallista?
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...