Vuosaari/Mellunmäki-Kalasatama PYÖRÄILYBAANA
Ekologisuutta, turvallisuutta, sujuvuutta...Tehdään Helsingistä pyöräilykaupunki. Itä-Helsinki - Kalasatama baana lisäisi kevyen liikenteen houkuttelevuutta ja olisi meille kaikille hyödyllinen myös terveysnäkökulmasta. Mahdollisuuksien mukaan baanaa voisi jatkaa edelleen Keskustaan asti ja liittää jo olemassaoleviin baanoihin.
Tämä ehdotus ei edennyt jatkoon.
Ehdotus toteutuu yleisen toiminnan puitteissa. Helsinki on laatinut baanojen verkkosuunnitelman, jossa ns. Itäbaana on yksi keskeisimmistä reiteistä. Itäbaana kulkee Rautatieaseman ja Kalasataman kautta Itäväylän läheisyydessä Itäkeskukseen asti ja pitkällä aikavälillä aina Östersundomiin asti. Vuonna 2019 on luvassa mm. Kulosaaren puistotien osuuden suunnittelu. Vuosaarenbaanan ensimmäinen osuus on valmistunut Vuosaaren sillan remontin yhteydessä.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy
Luettelo suositteluista
Ilmoita asiatonta sisältöä
Onko tämä sisältö epäasiallista?
2 kommenttia
Miksi baanaa tarvittaisiin sinne, missä on jo pyörätiet? Pyöräily esim. Pasilasta Itikseen on varsin sujuvaa.
Suurimmat ongelmat ovat mielestäni Kalasataman jälkeen, sekä Kalasatama-Pasila että Kalasatama-Kauppatori välillä pöyrätiet ovat etenkin arkiaamuisin/-iltaisen kesällä kohtuuttaman ruuhkaiset. Itis-Vuosaari pyörätiet ovat mulle vaikuttaneet hyviltä, mutta voi johtua siitä etten pöyräile kyseistä väliä ruuhka-aikaan. Saaristobaanaa on jo suunniteltukin: https://www.hel.fi/helsinki/fi/kartat-ja-liikenne/pyoraily-ja-kavely/pyorareitit/baanat
Ladataan kommentteja ...