TRAFFIC SAFETY
Lately, the traffic became denser and the traffic signs became outdated or irrelevant in many areas of the city. It is about time to review the relationship between private cars, buses, trams and motorcycles.
A real pain point has been the lack of traffic signs in the crossings between roads and tram rails. The signs are small, very often invisible in dark, rainy time, or just lacking more illumination.
I urge you to save the life of hundreds of people who get involved in a car accident with a tram. The old rule that the "tram is always right" is outdated. There are 2 locations in the city that perfectly represent a good signing and a bag signing leading to tram-car crash.
The good example: Next to the entrance to underground parking to Kamppi, there is a big-glowing,at an appropriate eye level triangle with the tram sign when it is approaching.
The bad example: Next to the Opera house the tram sign is 10 m far from the crossing, small, invisible, inviting for a car crash.
Tämä ehdotus ei edennyt jatkoon.
Ehdotuksessa ei ole esitetty mitään yksittäistä toimenpidettä. Suojateiden merkitsemisessä noudatetaan voimassa olevaa lainsäädäntöä ja suunnitteluohjeita. Suojateiden sijoitteluun tullaan kiinnittämään huomiota vuonna 2019 valmistuvissa suojateiden sijoittamisohjeissa, joissa luodaan periaatteet suojateiden sijoittamiselle. Ohjeiden vastaisille suojateille suunnitellaan parannustoimenpiteet tai joissain tapauksissa suojatie voidaan poistaa. Tässä yhteydessä myös suojateiden havaittavuuteen kiinnitetään huomiota. Mikäli ehdotuksessa tarkoitetaan Mannerheimintien ylittävää suojatietä Kivelänkadun kohdalla, niin tämä suojatie on poistumassa Mannerheimintien pyöräteiden rakentamisen yhteydessä.
Luettelo suositteluista
Ilmoita asiatonta sisältöä
Onko tämä sisältö epäasiallista?
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...