Käpylän baana
Helsinki on viime vuosina voimakkaasti panostanut pyöräilyn lisäämiseen. Suunnitteilla on monia ns. pyöräbaanoja ympäri Helsinkiä.
Ehdotan baanaverkostoon lisäyksenä ns. Käpylän baanaa, joka kulkisi pääosin Koskelantietä pitkin yhdistäen toisiinsa Pohjoisbaanan, Arabianbaanan ja Viikinbaanan. Näin baanaverkostoon pääsisivät sujuvasti liittymään myös Koskelan, Käpylän ja Kumpulan alueilta.
Käpylän baanan voisi toteuttaa Koskelantien keskelle ottamalla mahdollisesti myös nykyisen kävelytien pyöräliikenteen käyttöön. Nykyinen Koskelantien keskellä oleva kävelijöiden väylä on vähällä käytöllä, sillä kävelijät voivat käyttää Koskelantien kummallakin puolella olevia kävelyteitä.
Koskelan sairaala-alueelle on suunnitteilla merkittävää 8 000 asukkaan täydennysrakentamista, ja Käpylän baana palvelisi merkittävällä tavalla myös tulevan asuinalueen asukkaita.
Tämä ehdotus ei edennyt jatkoon.
Pyöräliikenteen baanaverkko on hyväksytty osaksi yleiskaavaa. Ehdotuksen mukainen yhteys ei ole siinä mukana, mutta Koskelantie kuuluu pääverkkoon ja kadulla on nykyisin pyörätie. Käyttäjämääriin ja yhteystarpeisiin nähden nykyinen reitti on varsin toimiva ja sitä kehitetään osana yleistä pyöräliikenteen pääreittien kehittämistä. Ehdotettu hanke olisi rajaukseltaan liian suuri toteutettavaksi Osallistuvan budjetoinnin hankkeena.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy
Luettelo suositteluista
Ilmoita asiatonta sisältöä
Onko tämä sisältö epäasiallista?
1 kommenttia
Baanaa ei pidä tehdä puistoon. Arabianrannan baana, josta ei kerrottu eikä kysytty, saa suurta vastustusta. Jos se jopa asfaltoidaan niin syntyy rähinä. Rantabaanan ylittää 35 puistotietä eli häiriö ja vaara on suuri. Puisto on mietiskelyä ja rauhallista touhua varten.
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...