Förbättrade förbindelser
1. Basunvägen kunde förlängas till Gårdsbågen för privat personbilsbiltrafik.
2. Släktvägen kunde öppnas för privat personbilstrafik.
Motivering:
Mellan Malmgård och Gamlas är avståndet som minst ca. hundra meter och mellan Kungseken och Håkansåker några hundra meter. Med bil blir sträckan ca 5 km eller mera, vilket betyder mera avgaser.
Alla dessa orter hör dock till samma stadsdel, Kårböle. Det är inte logiskt att denna är splittrad, så att man måste köra via Tavastehusleden eller Vichtisvägen.
I Malmgård och Kungseken är det relativt ont om tjänster, och de som bor där kan ha ärende t.ex. till Kaari. Övriga Kårbölebor kan också ha ärende t.ex. till Malmgårds hälsostation. Cykling är inte alltid möjligt för alla!
Dessa rutter skulle vara dyra att förverkliga. De skulle inte heller leda till oskäligt mycket genomfart, eftersom de som resor längre bort ändå väljer huvudvägarna.
Tämä ehdotus ei edennyt jatkoon.
Dessa vägar skulle vara för dyra att förverkliga med OmaStadi deltagande budgetering.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy
Luettelo suositteluista
Ilmoita asiatonta sisältöä
Onko tämä sisältö epäasiallista?
1 kommenttia
Om vägmärket som förbjuder genomfart mellan Håkansåker och Kunseken avlägsnas kostar det inte nästan någonting. Vägen finns ju redan för bussar!
Att förbättra någon cykelväg mellan Gamlas och Malmgård kostar förståss lite, men det behöver ju inte vara en motorväg.
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...