Asukasnäkökulman edistäjä ja palautteiden läpimenon turvaaja
Tiedot
Numero (ID)
Julkaisuaika
Ehdotus
Kaupungilla on palautejärjestelmä, jonka kautta asukkaat voivat antaa palautetta ja kehitysehdotuksia. Järjestelmän kautta konkreettiset pienet asiat edistyvätkin (esim. palautteet toimimattomasta valaistuksesta).
Kuitenkaan monet kehitysehdotukset eivät tavoita varsinaista aiheesta vastaavaa, eikä palautteen idea mene perille. Kaupunki vain kertoo asukkaalle, ettemme nyt ota palautettasi huomioon. Joskus kyse on resursseista, joskus siitä, ettei toimintatapoja haluta muuttaa, toisinaan kaupunki ei ymmärrä palautteen tärkeyttä.
Konkreettinen ehdotus: palautejärjestelmään voisi liittyä puolueeton, kaupungin palkkaama henkilö, joka toimisi asukkaiden asian ajajana kaupungin virastoihin päin. Hän voisi perehtyä asiaan kunnolla ja käydä asukkaiden puolesta kirjeenvaihtoa byrokratian suuntaan. Etenkin silloin, kun asukaalla on hyvä idea, muttei sitkeyttä yhteydenpitoon eri virkamiehiin tai osaamista perustella ehdotustaan suunnittelijoiden kielellä, asukasasianajaja auttaisi.
1 kommentti
Ladataan kommentteja ...
Ladataan kommentteja ...